Bloggintresserade

29 dec. 2021

Glädje och tacksamhet över året som har gått

 

Glädje och tacksamhet över året som har gått! 


Årets sista dagar, slår upp sina dörrar. Idag är jag tacksam för det som varit och gläder mig över julhelgen, känslan över hur rik man är med alla barn och barnbarn. Gläder mig över dagen idag den är min och den är din!  

Gläder mig över naturen, den friska luften och den härliga vita snön som lyser så vitt och vackert överallt. 


Tänker på människor som ställer upp för andra på ett eller annat sätt, uppmanar dem också att ta hand om sig själv. Vila och slappna av mellan varven, så orkar man sen igen hjälpa andra.


Jul och nyårshelgen  är helgar med gemenskap och glädjen att ge gåvor och ta emot gåvor. Vi som har familjer, känner, glädjen över familjerna. 


Jag tänker på människor, som är ensamma, som inte har anhöriga och inte vänner, tänker på dem att jul och nyårshelgen är ofta den värsta ensamhets känslan, som kan upplevas. Uppmanar därför alla som kan hjälp dessa ensamma på ett eller annat sätt. Ge dem glädje med nånting. Kanske ett besök eller be dem komma på en kaffe/te stund, så de också får känna gemenskap. Var en riktig vän, med omtanke och ge lite tid!  Vet att man känner också glädje av att göra en annan människa glad, genom att ge lite tid! 


Minns ändå att vila att samla krafter, genom att göra nånting avslappnande, tex. motionera, läsa en bra bok, pyssla med nån trevlig hobby.  


Allt gott till dig! 

Gläd dig över din dag idag! Var tacksam!


Tita


(Bilden är eget foto och text)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar