Bloggintresserade

13 sep. 2017

Fel eller rätt ur Bibelns syn.

 Det som förvånar mig och som jag undrar över? 
Livet blir så märkligt från ena ytterligheten till den andra. Svänger som flaggan 
Allting var tidigare ifrågasatt angående rätt och fel?
Idag är allt lovligt, man frågar inte sig vad är rätt och vad är fel, man gör det som känns rätt i sitt eget tycke.

Det har helt enkelt gått fel nånstans.
 Som djävulen i paradiset sade åt Eva ingalunda har Gud förbjudit?
Idag får man höra ur mångas munnar inte är det här fel, nej inte står det så i Bibeln. Man ifrågasätter Guds ord och säger ingalunda har Gud menat det så? Man tolkar Bibeln utgående från vad man själv vill och som passar bra för en själv

Man får fråga sig är detta fel eller rätt?

När man läser Bibeln så bör man knäppa sina händer och be att Gud ger rätt förstånd, att man förstår skrivna orden rätt!
Att be förrän man börjar läsa:
I Jesu namn läser jag nu denna text och ser vad Gud ger för förklaring åt mig?  Då förstår man texten och får krafter att göra rätt.

Likaså ber vi i Jesu namn och ske din vilja! Också idag med onskan som finns i varje hörn och lurar' både unga och äldre. Vi får be i Jesu namn att han ger styrka och kunskaper åt oss alla, att alltid tänka på, vad vill Gud? Hur skall jag agera?  Och sist och slut så är be, ske din vilja Herra frälsare! 

Önskar er alla änglabeskydd och ber att vi ber i Jesu namn och också när vi läser Bibeln och tar Herren med i Bibelorden och Bönen som han ger!

Kram Tita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar