Bloggintresserade

3 juli 2012

Negativ kan vändas till positiva tankar

Morning mina vänner igen. 
Som rubriken säger så kan negativa tankar också svängas till positiva tankar.

Min personlighet och natur är att vara vänlig och rättvis och att tänka positivt. 
Märkligt nog kan en positiv människa någongång bli negativ. Igår var en sådan dag.

Jag har i grund och botten ett bra liv. 
Trivs med tillvaron och med livet.
Pensioneringen är nog en process som tycks ta uttryck i många olika, märkliga frågetecken, men man blir väl van med det också.
Som på första fotot, där gubben och gumman sitter brevid varann och funderar, det är väl det jag väntar på, vem vet? 
Jag får väl vänta ett par år till, förrän gubben går i pension. Tur att vårdare tidigare fick välja att gå i pension tidigare. För min del var det år 1997 att välja att gå tidigare i pension. Nu får inte vårdare det mera. Man är i jobbet till 65. 
Orsaken till att vårdare fick gå tidigare var att man var i 3 skiftes jobb och att man vakade. Men nu räknas inte det mera.
Jag vill nog se om vårdarna orkar till 65 år. Men dagens stress och överfulla avdelningar.
Jag hörde till dem som fick gå tidigare och det är jag tacksam för. 
Glad och lycklig för det!


Tänk att få ägna sig åt att ha blommor. 
Min passion i pensinärstillvarot.



Sommaren är här och vi har halvmulet idag och +17-18 grader i skuggan. 
Jo det är Finlands sommar. 
Det gröna och det blommande blommorna gör sommaren.



Idag blev det att byta lakan och tvätta dem, få dem torra ute och frisk luft, så doftar lakanen gott. 

Sen har jag ju mina härliga "andar" som kommer och söker mat ända upp på verandan. 

Fånga dagen och stunden och njut att tillvarot!
Det är livet!

Man kan hitta på och blanda växter och njuta av lite ovanligare färger också.


HA en fin dag och fånga stunden!
TITA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar