Bloggintresserade

2 juli 2012

Ibland tänker man negativt

Blåsig dag!

Härlig solsken, men blåsigt. Träden håller på och vinkar/falla helt. Idag hade jag planer klippa gräset, men bensin i klipparen fanns ej, tog slut. Hann klippa två längder. Hmm.....jaa jaa
När jag började klippa hade jag tänkt att nu får jag dagens motion. 
Gissa om jag blev besviken?

Jag har haft lite hemlis med mitt äldsta barnbarn. 
Vi hade planerat skaffa hund tillsammans hon och jag.
Eftersom jag har Diabetes så behöver jag motion, varje dag. Så har vi barnbarnets morfar som säger stopp.....För han flyttar ut om det kommer en hund hit till oss.
Det enda är ju att jag skulle komma mej ut om jag hade en hund att föra ut flera gånger om dagen, nu när jag har pension.
Besvikelsens besvikelse. Ingen hund i detta hus. 

Min upplevelse är nog:
Nå jaa han vill slippa mej, då han inte kan heller komma på länk med mig och om han kommer så klagar han och moittar på hur dålig kondition jag har. Gissa om det är roligt att fara ut med en sån när man inte ens duger att vara ut och gå med? 
Nu när jag då hann vara fram och tillbaka ut med gräsklipparen och klippa gräs så fick jag host skov....av pollen som flyger med denna blåst. Ju äldre man blir desto mera problem får man. Och om man sen inte har nån som förstår en så då känner man att man helt är ensam i sin sjukdom och att man inte har nån stöd av sin omgivning...

Sen kan flickorna mina säga mitt i allt när de är här hos oss, mamma kommer du ut och gå nu när du har passlig....
hmm.. joo
Passligt, när mina barnbarn är här, så skulle jag lämna hela huset och fara länk?
Nej jag vill fara ut när det passar mej, jag kan inte motionera enligt någons kommando och inte heller när gubben säger kom ut och plocka vedi lidret, det är vardagsmotion..
Joo joo jag vet, det är så för honom, men inte för mig. Det är inte mitt intresse det är hans. 
När man har såhär pass många år på nacken, tål man inte nån sorts kommando och att någon skulle bestämma över en. 
Man vet nog själv vad man vill och har lust till. Ingen tvång och inga måsten.

Tur att man har pension.
Lesamt att man inte får göra som man vill i sitt liv, för när man är två i ett förhållande så måste man anpassa sig så att alla är nöjda.

Fast man är på pension, betyder det inte alltid att man är glad och njöd hela dagen och alla veckor. 
Man känner sig nog också utnyttjad, att familjen förväntar sig att man är på plats hela tiden och att maten skall vara färdig....

Nej nu skall jag göra en förändring!

Från och med nu så är det jag som bestämmer över mitt liv ingen annan......

Ha det gott mina vänner, om jag ens har vänner mera?


TITA



?

1 kommentar:

  1. Mot kvällen fick jag bensin i gräsklipparen och gräset blev klippt, av gubben och mig. Kvällen var varm och skön och blåsten stilla och inga myggor heller. Vet inte vart de försvann...

    SvaraRadera