Bloggintresserade

5 juni 2011

Naturens under! Fånga dagen med kameran!

Härligt att fånga dagen med kameran ute i naturen.

Jag har lärt mig en sak under årens lopp att om jag inte har kameran i väskan eller i fickan så då ser jag något spännande som jag borde ha knäppt ett foto av.
Så jag har beslutat härefter att jag har med mig kameran för säkerhets skull! 
Tänk er denhär bilden med tussilago, ni kan inte tro vad glad jag blir varje vår när de tittar fram från en grå underlag. ;)

Denna foto tog jag när vi var ute och kolla om isarna hade smält, jo och det hade de, men se hur vackra videkissor kan vara tidigt på våren.

Här hittade jag ett ställe där det ännu fanns is och snö, men oj så vackert det ändå är.



Tänk att våra "andar" har hittat oss igen, de kommer varje år och äter under denna tall. Man blir så glad av att man ser att de känner igen och litar på en.

Ena dagen hade andmamman 4 ungar och följande dag hade hon 8 som hade krupit ur äggen.

Mitt i allt hade vi 2 svanar också utanför oss på fjärden. och man får hoppas de lämnar kvar.
Samma svanar.....


Solnedgång i gårkväll kl. 22:30 tiden och ute på Fäboda 
Kallt och blåsigt men vackert! (04.05.2011)

Vacker Segelbåt! 
Denna pryder vår vägg där vi bor! 
En vän har lagat den åt oss.

Älskar blommor! Som alla vänner vet!

Blir glad av att få skaffa något nytt som pryder vår terass!



Fånga dagen med kameran och se vad ni finner! 
Det kan vara vad som helst! 
Ha en fin juni månad!
Tita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar