Bloggintresserade

28 feb. 2024

Mutabilis tempestas et mutatio in vita eller omväxlande väder och omväxling i livet %


Omväxlande väder 🫢😉 omväxling i livet!

Idag på motionsspåret, blåste det hårt och fast  det var +2 ˚ så kändes det som minst -10. Isklimpar svartis på asfalten  och på två ställen gick det att gå ganska hårt, men ack då man kom till isklimparna hur svårt det var att gå. Det var nästan som att krypa på alla fyra för att komma fram.
En annan dag var solen och lyste och snön började smälta, då kändes det som vår. Det gjorde det inte idag. Det känns som det sko ha varit en lång vinter, trots att vi var borta före jul en månad. 

Det som var konstigt idag, jag mötte inte en enda person som var på länk, varken gående eller cyklande. Egentligen är det förståerligt, då man tänker på hur föret var. Det är ju sportlov här i våra trakter så det var nog konstigt att ingen var ut på länk.

Lite funderingar under promenaden…..

"Begränsa inte dina utmaningar, utmana dina begränsningar." 
Okänd 
Detta citat mindes jag under länken, eftersom jag hade sagt åt gubben att minst 5 km skall jag gå, föret får vara vad det vill.  Det var en utmaning för mig idag att gå i detta hemska väglag, och tiden blev 25 min längre än i vanliga fall om föret är tort och isfritt.
Länken gick bra, och inte halkade jag en enda gång, men det var inte långt ifrån.

Som ni vet, funderar jag på allt möjligt under mina promenader, så följande citat kom efteråt då jag satt mig ner på länstolen och började analycera tankarna:

 ”Om livet jagar dig, så stanna upp. Där möter du kunskapen till nästa steg. Om livet går för långsamt är det meningen att du ska vänta på livet. Om sanningen är för stor, be om svar. Om kärleken är för skrämmande, be om hjälp. Men fly aldrig ifrån ditt livs insikter. Det gör att du kan leva mer fullt ut. I vår själ och hjärta har vi större svar än vad vi anar.”
Benny Rosenqvist

Sanna ord i citatet, fly inte, lev, gör det du drömt om, utmana dig själv, träna dig till det du ämnar, med uthållighet och envishet, kan du jättemycket.
God fortsättning på dagen. 
Min eftermiddagsmåltid finns med på bilden, och Ralfas micro som han köpte, eftersom den förra gick sönder.  

Med tacksamhet i hjärtat!♥️

(Bilderna visar dagens händelser och gårdagens microköp.)

Tita 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar