Bloggintresserade

12 mars 2022

Din väg!


Din väg!

”Jag vill ge dig insikt och lära dig den väg du skall gå, jag vill ge dig råd, min blick skall följa dig.” (Ps 32:8)

Idag vaknade jag tidigt, och tänkte på  ett par som ofta sitter på samma sida i kyrkan som jag och min man.  Under corona tiden, har man ju inte varit närvarande i kyrkan, utan lyssnat på steamad kyrkosändningar.
Dethär paret är bekant från förr och varför de kom i mina tankar vet jag inte, men aktiva kyrkbesökare är de.  
Tänker på detta par och tog upp bibeln och fick ovan bibelorden som vägledning.
 
Följ ditt hjärtas röst, hör också till vägvalet, vad väljer du för väg i ditt liv? 
Väljer du den enklaste stigen eller den soligaste, mest lockande väg.  Jag har en virka väska, där det står " Låt Gud leda dig"
Med den bönen har ofta varit det första i mina tankar på morgonen. 
Också i morn tänker jag som så, för kyrkbesöken och corona tiden, Låt Gud leda dig till det du skall göra och lyssna på din inre röst.

Välj rätt väg!

Att låta  Gud leda,handlar mycket om att låta ditt sinne helgas och upplysas av Guds Ord och Ande. Det som jag själv tänker, är att tillägna sig bibelns syn på sitt liv och att följa bibelns grunder och värderingar. På detta sätt, blir det också lättare att känna igen Guds röst de gånger Gud talar i ens inre. 

”Under gråt skall de komma, men jag skall leda dem, där de går bedjande fram.” (Jer 31:9)

Be och du skall få! Lyssna och följ Guds ledning!

Allt gott igen en vacker morgon!

Tita




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar