Bloggintresserade

9 feb. 2022

Bönehänder

 

Tankar kring det nya året.
Det var en som sa åt mig för nån tid sen: du har ingenting annat än bönehänder och böner härefter. 
Jag svarade inte på det, eftersom jag verkligen lever i tacksamhet till Gud. När man får fina provsvar från laboratoriet, och känner sig frisk, kan leva ett normalt liv, röra på sig, sova på nätterna, och fått hittills alla vacciner för covid. Fått vara i utlandet en hel månad i värmen, träffat fina vänner, där och här hemma.  
Då tänker jag att det är ju det jag är till för, att be för andra och be för min familj och mig själv. Jag får leva med tacksamhet i mitt hjärta, varje dag och varje stund.  Så de bönehänder kan ingen människa ta ifrån mig, dem behåller jag så länge jag finns till. 
Får be för den personen mellan varven, att hon också skulle få glädjen över sina bönehänder och få vara tacksam för varje dag.
Gud med oss idag och alla dagar också detta nya år som börjat med glädje och tacksamhet i hjärtat! 🙏🏼♥️

Tita

Citerar

"Jag vill tacka dig, Herre, av hela mitt hjärta,
vittna om alla dina under.
Jag vill jubla av glädje över dig
och lovsjunga ditt namn, du den Högste."

Psaltaren 9:2-3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar