Bloggintresserade

17 okt. 2021

Tro på det goda ♥️

Tro på det goda!


Det sägs tro på det goda, ända tills annat bevisas!

Så har jag försökt tro och hoppats ända till det sista, att allt blir bra i slutändan! 

Lika är det när man blir besviken på någon, att kanske det goda vinner?

Och man har försökt tänka och tyda, allt till det bästa. Njaa, tills man blir besviken och märker, att förståelsen var noll och förtalet fortsatte, med elakheter. Märkligt nog kommer elaka tal förr, eller senare fram till de personer, som förtalas. Alltid är det någon som, för vidare, fast det sagts, att säg inte åt någon!


Jag tror på godhet. Jag tror på kraften som godhet ger. Jag litar på, mina medmänniskor, det har jag gjort och skulle vilja göra fortfarande.

Jag missade och visste inte att jag skulle förlora närheten, till mina mest älskade människor, som följd av de grymma påverkan med förtal, som vi/ jag utsatts för. Att jag som alltid vill vara ärlig och ge förtroende och vara öppen, men sen mister, allt detta genom oförståelse och att vilja missförstå det man säger. 

Vad är meningen med detta? Det har jag frågat i många omgångar?


Jag fortsätter att tro på det goda! Jag fortsätter att hoppas och tror att allt leder till det bästa!


Allt gott till er som läser!

Kram! ♥️


(Bilden är lånad från nätet)

HH


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar