Bloggintresserade

29 jan. 2012

Midvinter och januari är snart förbi 2012

Midvinter och kallt - 17 -18 grader
Man längtar faktiskt till söderns värme.
Fast nog har kölden en tjusning också.

Man kan nog känna hur skönt det är att vandra i en tallskog nära havet.
Man sätter på sig så mycket kläder så man inte fryser.
Se på fotot, ögat vilar!

När jag är trött någongång så är det vilsamt att se på vit ren snö och tänka sig att man är i en tallskog, med talldoft.
Oj vad avslappnande. 

På vår vandring med "gubben min" så hittade vi också en ensam båt.
Glasfiberbåt, den har tydligen hållits på plats fast det stormat under hösten.
När man ser på båten så får man en känsla av ensamhet och utsatthet.
En röd vacker båt ensam i snö och slask och storm.
Jag undrar om den känner sig ensam?
Vad tror ni?

Sandstrand på sommaren!
Bra ställe att ligga i solen.
Men kan ni tänka er att sola er nu när snö och is blåser fram och det viner runt öronen.
Nej!
Det som är viktigt att vi fångar dagen idag och ser det positivt och också kan njuta av kölden och vintern.
Egentligen är detta vår lott i tillvaron, 
för oss som bor i Norden.

Fånga den! 
Fast bara på bilden.
Känn efter vad du känner när du ser en vintrig bild?
Analysera dina tankar!
Det har jag gjort som bäst! 
Jag försöker fånga stunden i min ensamma söndagsmorgon stund. 
Jag njuter och lyssna på stillheten och få dricka kaffe och filosofera. 
Ha en fin dag mina vänner...
TITA

2 kommentarer:

  1. Fina bilder av frost, is och snö. Känner hur blåsten och kölden går genom märg och ben...usch...vi har -23 här hos oss och det är inte speciellt kul:( tänk att vi aldrig blir van med den kalla vintern. Å andra sidan så har vi 4 årstider och visst, alla har sin tjusning...våren som kommer med tö och dropp från taken, fågelsång och underbara mornar som känns som livet skulle födas på nytt:) Sommaren med värme och sol och regn som friskar upp blommor och hela naturen, hösten igen ger oss rikligt med frukter och bär som fått växa under sommaren....så får vi mörka kvällar med att tända ljus och mysa...visst har vi det bra egentligen bara vi ser det som är fint och njuter av de stunder vi fått på jorden. Ha du även en fin dag i stugans värme!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å YES, vi har värmen i spisen och tänker koka mat på hällan idag, det värmer och känns skönt att bara se ut genom fönstret....och vara tacksam över att inte gå ut idag... Ha det gott.

      Radera