Bloggintresserade

21 feb. 2021

1. Blogg inlägget om boken Hjärnstark! Vinterglädje, årstidsglädje!

Vinterglädje årstidglädje!

I morn, konstaterade jag att vi har en snörik vinter. Det började snöa på nytt i gårkväll, och det har snöat många timmar i natt. Snöhögarna är höga och tänk viken tjo det är, sen då allt skall smälta.
Naturen är vacker, speciellt nu när det är så vitt och fint. 
Tror nästan man sko sakna detta om man skulle vara i söderns värme.
Vår årstider i Norden är vackra. Tänker vi på våren, med sina mössöron på träden med det sköra gröna. Tänker vi på sommarens soliga och ljumma vindar, med fina kvällar när solen går ner. Tänker vi på höstens sprakande färger, med färgerna på träden som är både röda, bruna och gula. Åå vad vackert! 
Senhösten med sin mörker och regn då man får sitta inne framför brasan. Det är också en upplevelse för sig. 
Sen har vi vintern som vi är på just nu. Alla årstider har sin tjusning. Se de vackra och njut av det!

När jag varit på mina motionsvandringar, ute efter vägarna, gångbanorna, skogsvägar, vilken årstid som helst. Så har jag njutit av årets skiftningar. Fotograferat lite av varje detalj man sett. 
I vinter har jag verkligen njutit av det vita naturen och solen som lyst mellan träden.

Känner tacksam för allt detta!

Den lånade bilden om att tacksamhet leder till att.....osv
Det stämmer faktiskt, på mig.
Förstås utevistelsen, motionen ger välbefinnande, blodsockret sjuknker, så motionen ger starkare hjärnfunktion. 
Det är mycket fördelar att vara tacksam att motionera och läsa bra böcker. 

Läs gärna boken Hjärnstark av  Anders Hansen! 
Jag läser den boken andra gången. 
Det som jag fokuserat på nu den andra gången är att kreativiteten ökar med motion.  Det kan jag nog tänka mig, eftersom jag gillat väldigt mycket att skapa egna mönster till olika handarbeten.  Motionen ger inspiration och hjärnvila, som skapar sinnerna till att se de vackra i naturen.
Vad annat kan tacksamhet och motion leda till! 
Ta reda på, börja idag inte i morgon! 

God fortsättning på årets alla fina dagar!

Tita





 

1 kommentar:

  1. Ditt budskap är motion och välbefinnande, glädje och tacksamhet. Man utvecklas också som människa i tider av prövningar och ser mera på det som finns framför näsan. Att vara kreativ skapar välbefinnande och då fångar man glädjen i flykten. Ha en fin dag !

    SvaraRadera