Bloggintresserade

14 nov. 2010

Om vänskap

Funderar kring vänskap. Eftersom jag ofta har blivit besviken på vänner som jag trott att ha varit vänner, men som jag sen märker att de inte är vänner utan de har utnyttjat mig, både i tid och otid. Jag har blivit besviken många gånger och sen har jag funderat på att vad har jag gjort för fel när det blev igen ett utnyttjande.

Vad anser ni att vänskap är? Är det att man håller ihop både i vått och torrt? Litar ni på era vänner? Om du berättar något som du inte vill att skall gå fram åt andra, vågar du berätta åt dina vänner? Är en vän en vän, när han / hon lämnar dig när du behöver henne / honom mest?
Var så god, skriv och berätta! Filosofera!

2 kommentarer:

  1. Det konstiga är att, folk vågar inte svara på bloggen, om någon svarar så skriver de på Fb. Vad är det för fel när man inte vågar säga nånting, är man för blyg? Rädd att säga som man tycker!

    SvaraRadera
  2. Såhär nästan 10 år efter kan jag med gott samvete säga att folk säger inte sina tankar öppet, de smyger med dem och sen kan man säga privat , att nog var det bra skrivet, sådär tycker jag med, men de flesta vågar inte stå för sin åsikt. Är det inte konstigt?r

    SvaraRadera