Bloggintresserade

30 mars 2015

Sjättesinne och änglavakt!



Den 26.03.2015 var den nog nära på att jag skulle börja klaga över min dag. Men tur att man har tålamod. Först hade jag lovat besikta en bil, och det råkade vara på den dagen som jag skulle vara på jobbet. Och när man är pensionär, så tänker man ju inte på vilka dagar det är som man lovar bort sig. Men får nog konstatera att arbetsgivaren var flexibel, fick mitt i jobbet fara och besikta bilen. Men tur i otur så gick inte besiktningen igenom, så då var jag i "båga". Vad skall jag göra nu då? Det var nog bara att köra bilen till en verkstad, för handbromsen var inte i skick och bilen behövs för veckoslutet, för en längre körning.
Och det var en verkligen fin herreman som jag tror hette Södelund på Pörhös bilverkstad som tog emot bilen och körde mig till jobbet och lovade se till, att de kunde skruva bilen så fort som möjligt.

Gladeligen fick jag låna en bil från arbetsgivaren och föra en bil till den berörda personen som jag hade lovat besikta bilen till. Lyfter hatten och ger en ros åt bilverkstaden och arbetsgivaren i Medipunkt för ett fint bemötande och tillmötesgående.
Halv fem fick jag hämta bilen och följande dag den 27.03 bler besiktningen klar och det gick igenom. Får säga hurraaaa...
Sen till jobbet och gör ogjort arbete från igår.
Tur att man har tålamod!

Men otur eller tur eller skall man kalla det för ängla beskydd fast olyckan var framme på kvällskvisten uppe i norra Sverige och bilen blev skrot!
Tur att bilen var besiktad! Tur att pojken klarade sig med små blesyror i handen.
Ängla vakt får man säga!

Det går en ängel var vi än går och gör som beskyddar oss.
Som vaktar oss. ibland ser vi dem, ibland känner vi att de finns nära och ger trygghet.
Glöm inte bort att änglarna finns just för oss!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar