Bloggintresserade

29 sep. 2015

Magkänsla - sjättesinne?

ORGINELL 
Visst är trädet orginell....kolla trädets rötter!
Den står år ut och år in där i Azorernas natur. Den syns och folk ser den!
Ganska fin känsla att stå där bredvid och betrakta ett märkligt träd.



Att vara orginell som person är i princip samma sak, men du lever ju inte lika länge som trädet här ovan. Men du kan föra fram ditt budskap som lever länge.
Det är detta som jag sitter här och tänker på. 
Det budskap som du för fram, via kommunikationen, via den person du är.
Oftast tänker man ju på personer med en viljestark vilja.
De vill föra fram sitt budskap!
Då tänker jag på min pappa och hans viljestarka budskap att föra fram Bibelns budskap 
så ser jag tydligt och klart att han alltid tänkte på, att man skulle följa Bibeln inte människornas egna tolkningar i olika saker som gällde den religiösa livet.
Han hade många vänner som tänkte lika. Nåden och förlåtelsen vad det främsta budskapet. 
När jag funderar på livet överhuvudtaget så märker jag att jag fått samma sätt att föra fram olika livsregler och budskap. Man har haft en bra förebild av sina föräldrar.
Pappa med sin livsuppgift och mamma med sin förnöjsamhet, som hon i sin tur ärvt av sin egen mamma, som var min mormor.  Då igen har jag alltid sett upp till min mormor och refererat hennes förnöjsamhet. Det som jag också ärvt av både min mamma och mormor är som man kallar det för:
                                                          "att ha sjätte sinne" 
Man känner på förhand det som kommer att ske. eller man lyssnar på sin inre röst som säger att du skall vara förberedd för något kanske kommer att hända. 
Det är inte bara en gång utan det har varit många gånger som jag på förhand har känt oro, och kunnat förut se olika händelser. På ett sätt är det bra men lite kusligt känsla tidvis.
Så den känslan har jag fått i arv.

Det finns vissa saker som man bör känna till när man skall föra fram sina tankar.

Kriterier kan ju vara nedan uppräknade: 
  • att våga uttrycka sina tankar och framtida idéer.
  • att kunna identifiera och uttrycka sina känslor.
  • att kunna definiera och respektera sina egna och andra människors gränser.
  • att kunna kommunicera samt lyssna på ett öppet, direkt och ärligt sätt.
  • en grund att stå på behövs.
  • ibland bör man visa fakta
  • forskning kan vara till hjälp, men inte alltid.
  • har man magkänslan kan man inte säga direkt vad som bör göras, men man bör agera utgående från den känslan som då just behövs. 
  • man bör lyssna inåt, lyssna vad hjärtat säger
  • all känsla som ger en uppmaning bör man ta på allvar.
När jag tänker på alla gånger som "sjätte sinnet" har lett mig, till att göra vissa avgörande livsuppgifter, så märker jag hur ledd jag är av Gud som jag tror på och som i alla livs situationer har varit min ledare.

Många gånger under mitt liv har jag fått be om hjälp
och vissa böner har följt mig ändå från barn.

Tex 
"Ny dag och ny nåd! 
Giv mig Herre kraft och råd." 

känns bra att be om krafter och råd i livet.

En annan bön som lett mig och gett mig krafter är:

" Allt förmår jag i Herren som ger mig kraft" 

Filipperbrevet 4:13


Den senaste tiden ber jag ofta om att Herren skall ta hand om de mina och att jag överlåter allt i Herrens händer. Jag kan ingenting av min egen kraft utan det är nog Herren som leder och som skyddar och bevarar.
Allt gott till er som läser mina tankar!


Tita



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar